علم غیب ائمه علیهم السلام و رفتار عملی آنان ( قسمت اول )



پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

علم غیب ائمه علیهم السلام و رفتار عملی آنان ( قسمت اول )
علم غیب ائمه علیهم السلام و رفتار عملی آنان ( قسمت اول )


روشن است که علم غیب داشتن اهل بیت علیهم السلام هیچ تغییری در رفتار عملی آنان ایجاد نمی کرد ، و از همین رو امام مجتبی علیه السلام بدون هیچ اجباری اقدام به نوشیدن مایع مسموم می نماید ، و رسول خدا صلی الله علیه و آله گوشت مسموم را می جود که همان منتهی به شهادت ایشان می شود ، و امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام از زمان شهادت خود آگاه است ولی با این حال به مسجد می روند ، با این که می توانست کسی دیگر را به نیابت خود بفرستد ، یا اینکه نگهبانانی با خود ببرد ، یا اینکه ابن ملجم لعنت الله علیه را زندانی کند ، یا از مسجد بیرون نماید ، یا اینکه عده ای را مامور مواظبت از او قرار دهد ، یا کارهائی از این قبیل.

و امّا اینکه اینطور جواب دهیم که آنان در هنگام نازل شدن مرگ بی خبر هستند ، یا اینکه بگوئیم آنان مجبورند که این کارها را انجام دهند مثل مسموم نمودن امام کاظم و امام رضا علیهم السلام به وسیله هارون و مامون لعنت الله علیهما یا امثال این جوابها ظاهرا خلاف ادلّه است و قانع کننده نیز نمی باشند.
اگر قرار بود علم غیب در رفتارشان اثر بگذارد نمی بایست پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در فقدان فرزندشان ابراهیم بگریند ، و نمی بایست سید الشهداء ، امام حسین علیه السلام در شهادت و فقدان فرزندان و اصحاب خود بگرید ، با اینکه آنان خوب می دانند و می بینند آنها به بهشت برین منتقل می شوند. آیا کسی که می داند فرزندش به یک مکان کاملا خوبی رفته و از همه جهات در رفاه و آسایش است آیا گریه می کند؟ و همچنین نمی بایست یعقوب از فراق یوسف علیه السلام گریه کند و حال آنکه او می دانست که فرزندش زنده است و بزودی بعد از مدتی بصورت پادشاه به او بر می گردد.

ادامه این مقاله ان شاءالله در قسمت دوم قرار داده خواهد شد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: علم غیب اهل بیت, رفتار اهل بیت در عین وجود علم غیب, معنای علم غیب چیست, چرا اهل بیت از علم غیب استفاده نکردند, علم الهی اهل بیت علیهم السلام,
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 20 خرداد 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.